Super Effektiv Fettforbrenningsøkt- Til Deg!

 Jada, Frøken Brazier har gjort jobben sin riktig.

Jeg oppfordrer deg derfor i dag til å kjøre intervalløkten jeg kjørte i går. Nemlig:

  • 15 sekunder FULL PINNE
  • 30 sekunders aktiv pause.
  • X 10.

Jeg gjentok dette 10ganger og hadde problemer med å stå oppreist etterpå. Det vakreste med det hele var at det tok meg ca 2,5 minutter med hard arbeidsinnsats, og til sammen tok hele økten 8-10 minutter. 

Jeg var helt død etterpå. Jeg benyttet ellipsemaskin med mostand 15. Test ut selv, og la meg høre hvordan det gikk!

Lykke til!!

 

41 kommentarer // 26.09.2012  @ 18:06 //Fettforbrenning
Stikkord:
Hmmm, det må jeg også prøve! Har du motstand 15 hele veien da, eller? For DET er hardt! :-P

Takk for at du er en slik inspirasjon, Silje! Digger deg! :-)

Skrevet av: Hege
18:13 @ 26.09.2012

Hvordan løser du aktiv hvile "problematikken"? Når man for eksempel løper på tredemølle rekker man ikke senke hastigheten til aktiv hvile tempo for så å øke til full pinne tempo på 30 sek..?

Skrevet av: Marie
18:17 @ 26.09.2012

hei silje mariela.. tusen takk for at du lar flere ta del i hvordan du trener:) jeg har begynt å lese bloggen din hver dag., første gang i mitt liv at jeg har lest en blogg fast i mer enn 2uker..

takk for at du gir meg ekstra lyst til å trene, ikke bare kondis men også styrke

Skrevet av: iren kringhaug
18:30 @ 26.09.2012

Hei. hva mener du med FULL PINNE?

Skrevet av:
19:06 @ 26.09.2012

Kjører selv 8 intervaller a 20 sek med10 sek pause på motstand 17,5! Røkker det og! :D

Skrevet av: Catrine
19:06 @ 26.09.2012

Det skal jeg teste! Setter du ned farten i de aktive pausene da eller??

Skrevet av: Min treningslykke
21:01 @ 26.09.2012

Hei, jeg leser bloggen din daglig og får mange god tips og ideer.

Er veldig interessert å få blitt med på det prosjektet eller evt PT av deg!

Er en jente på 21år, har gått ned 15kg på ca 2år,men vil så gjerne ned i fettprosent.

Er kjent med styrketrening og er aktiv innen trening til vanlig.

Skrevet av: Marte Kristiansen
22:01 @ 26.09.2012

takk for tipset!:-)

Skrevet av: Ida Kjærstadbakk
22:03 @ 26.09.2012

Prøvde denne intervalløkta i går, jeg kjørte bare med motstand 11 siden det var første gang, og jeg hadde virkelig problemer med å gå etterpå. Måtte konsentrere meg skikkelig ! :) så takk for godt tips, den skal jeg benytte meg av flere ganger :D

Skrevet av: Miichaelsen
10:34 @ 27.09.2012

Ellipsemaskin med tung motstand er sykt slitsomt! Føler meg som ei gammel dame når jeg bruker den, men det er jammen ikke dårlig trening :)

Og Andreia Brazier er den fineste dama i verden, punktum!

Skrevet av: Cecilie Lykke
10:58 @ 27.09.2012

Det skal prøves, elsker korte, effektive intervaller!

Skrevet av: Maren Haugervåg
11:05 @ 27.09.2012

går det like bra om enn bruka tredemølle me oppoverbakke ? :D

Skrevet av:
11:21 @ 27.09.2012

Hei Silje! :) skal du å Tronheim i helga?:)

Skrevet av:
13:46 @ 27.09.2012

Testet ut dette i dag etter en ganske hard beinøkt. Riktignok på 10 på motstand;) Synes det gikk ganske bra, gøy og effektivt! Er denne 15/30 intervallen grei å kjøre tre ganger i uken eller burde jeg variere? :)

Ha en fortsatt fin dag :)

Skrevet av: AM
16:06 @ 27.09.2012

Hege: Åå, så hyggelig å hre Hege!;)

Skrevet av: Silje Mariela
20:25 @ 27.09.2012

Marie: roer bare tempet åp beina. på møllehopper jeg bare av i 15 sek.

Skrevet av: Silje Mariela
20:25 @ 27.09.2012

iren kringhaug: Takk for hyggelige ord. Jeg håper jeg ser eg fere ganger her inne, Og ja, styrketrening ftw!:)

Skrevet av: Silje Mariela
20:26 @ 27.09.2012

Anonym: Full fart!:)

Skrevet av: Silje Mariela
20:26 @ 27.09.2012

Catrine: dæven! det er bra!!

Skrevet av: Silje Mariela
20:26 @ 27.09.2012

Min treningslykke: senker farten på beina ja. å mølle hopper jeg av.

Skrevet av: Silje Mariela
20:26 @ 27.09.2012

Marte Kristiansen: Det er bare å melde interesse straks jeg utlyser plassene:)

Skrevet av: Silje Mariela
20:27 @ 27.09.2012

Miichaelsen: Hærlig:)

Skrevet av: Silje Mariela
20:27 @ 27.09.2012

Cecilie Lykke: Neida, brukes den riktig så er den gull: ) Og ja, griselekker frøken!

Skrevet av: Silje Mariela
20:28 @ 27.09.2012

Anonym: variasjon;)

Skrevet av: Silje Mariela
20:28 @ 27.09.2012

AM: Godt jobba! Varier gjerne. det er å anbefale siden kropen tilpasser seg veldig fort.

Skrevet av: Silje Mariela
20:30 @ 27.09.2012

Prøvde idag, trodde jeg va døden nær på slutten. omfg! Er egentlig ikke så glad i verken løping eller jogging i lange tider, så detta er jo midt i blinken, men som sagt med variasjon!

Gleder meg masse til den nye nettsia de, håper den kommer snart :D :D

Skrevet av: Lene
22:07 @ 27.09.2012

Lene: Yay!!:) Hehe, og ja den er døden I now..men F så effektiv:)

Skrevet av: Silje Mariela
12:36 @ 28.09.2012

Prøvde denne etter ei tung rygg/tricepsøkt i kveld, riktignok bare motstand 12 da jeg på langt nær ikke er på ditt nivå; Herreguud for et slit, hehe! Men økta tok bare 6-7 minutter, tror jeg? (Er litt vanskelig å telle når man har nok med å konsentrere seg om å ikke få hjerteinnfarkt og dø, liksom :-P)

Skrevet av: Hege
23:19 @ 28.09.2012

Hei!

Kanskje et dumt spørsmål men Bare lurer på motstand på ellipsemaskin....

På treningssenteret jeg er på, er motstand 15 kjempelett motstand som går kjempefort.

Er motstand 15 på den ellipsemaskina du bruker en lett/fort motstand, eller en tung motstand???

Skrevet av: Toril
21:32 @ 29.09.2012

Vi bruker en versjon av denne, og jeg er håndballspiller - altså at den også er en god kondisjonsøvelse.

Vi kjører 17 sek spurt/13 sek hopp av mølla x 12 x 3 (med 1 minutt pause mellom setta) :-) Svetter godt etterpå!

Skrevet av: Birgitte
15:17 @ 30.09.2012

hei:) eg følger muscel up programmet men ønsker å trene 5 dager. men hvilken øvelser skal eg velge som gjer best mulig resultater? skal eg kjøre fullkroppsprogramm?

Skrevet av: karin
22:40 @ 30.09.2012

Hei! Du er stor inspirasjon for meg, men hva er pinne?

Skrevet av: Edel
11:03 @ 01.10.2012

Edel: Hehe..full pinne betyr bånn gass;)

Skrevet av: Silje Mariela
08:49 @ 02.10.2012

karin: kjør MU- men legg til helkroppsekspressdagen i tillegg.

Skrevet av: Silje Mariela
08:50 @ 02.10.2012

Birgitte: Word:)

Skrevet av: Silje Mariela
08:51 @ 02.10.2012

Toril: på mitt senter er det tungt...du får bare ta den mtstanden som blir tung der du er:)

Skrevet av: Silje Mariela
08:52 @ 02.10.2012

Hei:)

Jeg har et spørsmål: Lønner det seg å kjøre kardiotrening på morningen og styrke på kvelden? Eller har det ikke så mye å si over lengre tid? - med tanke på resultater. Dette gjelder da de dagene jeg har tid til å kjøre to økter om dagen.

Ps: en veldig fin blogg:) eneste bloggen jeg leser, og du kommer med fine treningstips:)

Skrevet av: Camilla
16:22 @ 03.10.2012

Camilla: Det funker fint det !:) Og tusen takk for gode ord:)

Skrevet av: Silje Mariela
09:30 @ 04.10.2012

takk for svar:) men ka er helkroppsekspressdagen? kor finner eg programmet på den?

Skrevet av: karin
12:27 @ 04.10.2012

karin: Det finner du i medlemsnettet;)

Skrevet av: Silje Mariela
09:37 @ 05.10.2012

Hei! =)

Jeg har ett sprøsmål til deg ang. kosthold og kondisjonstrening. Går fortiden på PF, og inntar første måltid ca. 12.00. (3 måltider + før og etter trening) Jeg elsker å løpe, og prøver så godt det lar seg gjøre å kombinere dette med styrketreningen min. (4 ganger i uka, splitt)

Det jeg lurer på er, dersom man følger ett kosthold på la oss si ca. 1700 kcal, og har ganske hard cardioøkter (Der man forbrenner 700- 1000 kcal) Skal man supplemere på måltidene da? Evt. hvor mye?

Du har forresten en utrulig fin blogg, og er en stor inspirasjon for meg :-)

Skrevet av: Monica
12:27 @ 05.10.2012

hits