Perfekt start på helgen! Trening, maksløft og cafè!

Nå er det endelig helg igjen!:) 

Men det har vært en veldig god dag i dag. Jeg startet dagen med en god frokost etter mitt favorittkonsept "Meat and Nut breakfast" + kaffe. Jeg tester ut frokoster nå som kan holde meg mett lenge, holde cravings og sulthetsfølelse under kontroll, samtidig som det gir masse energi. Denne under her holder meg mett i opptil 6 timer (perfekt før en lang arbeidsdag) og gjør meg heller ikke trøtt. 

  • 2 egg + hvitter
  • 1 Boks tunfisk eller en pakke laks
  • Spinat
  • Frø/nøtter
  • + Omega 3 tilskudd. 

Jeg har bevegd meg litt ut av PF for en stund nå. Det er viktig å utvikle seg litt og ikke gå fast inn i et mønster. Det er mange veier til rom, uansett hvor du vil hen. Husk det. 

Ellers var jeg å traff søte Karoline idag. Det ble først cafè på Egon også dro vi videre til Sats Spektrum og kjørte en treningsøkt.

Vi var gåen etter 6 x 10 med knebøy (47,5 kg) og 4 x 10 i markløft. (Jeg anbefaler færre reps. Spesielt i markløft, men vi kjørte ganske lett der så det var ingen fare.) 

Det ble etterfulgt av benkpress. Jeg måtte bare kaste inn håndkleet etter vi var nådd 55kg, mens Karoline ikke gav seg før hun var på 65 kg i benken. Det er ikke dårlig å gå fra 57 kg til 65kg på få måneder samtidig med vektnedgang. I`m damn proud! Ser definitivt ut som vi har funnet noe som fungerer. Morsomt. Les mer om vårt samarbeid på Karolines blogg.

 Som mange sikkert vet så samarbeider jeg også med Helene Drage. Idag fikk jeg den hyggelige nyheten at hun var nede på tosifret. Endelig! Jeg er kjempestolt av deg Helene!  It pays off! Les mer om vårt samarbeid og Helene Drage Her. Dette er en jente dere virkelig bør følge med for her snakker vi stå-på-vilje og vist F leverer hun også.



Selv kommer jeg til å benytte resten av kvelden til å hvile kropp og sjel. Jeg er fremdeles ikke der jeg setter krav til meg selv at jeg Skal være. Hverken mentalt eller fysisk.  Det kommer seg sakte men sikkert, men en del bekymringer siste tiden har satt seg dypere enn jeg egentlig ønsker. Livet går sin gang uansett, men noen ganger er det vanskelig å innse, og ikke minst godta. Av naturlige årsaker tenker jeg mye på dette med liv og død,meninger og you name it...

Jeg ønsker dere en riktig strålende helg! Ta vare på dere selv og de som står dere nærmest. Å ta noe for gitt er det dummeste man gjør og du kan enda opp med å angre bittert.

Klem fra Silje Mariela

 

 

 

27 kommentarer // 16.03.2012  @ 18:10 //Personlig
For en flott fremgang på begge to! Du har så all grunn til å være stolt av de!

Håper du får en kjempeflott helg!

Skrevet av: Benedictes trening
18:14 @ 16.03.2012

God helg, vakre, smekre damen! :-)

Skrevet av: margrethe
18:32 @ 16.03.2012

Ha en kjempefin helg! <3

Skrevet av: Lovelyliller.com - Helse, livvstil og sunne oppskrifter
18:52 @ 16.03.2012

Gratulerer til dine klienter!

Høres ut som du sliter med noe om dagen, jeg vil ikke blande meg, men husk at alt ordner seg for snille jenter. Du er så god som setter av så mye tid til å hjelpe og inspirere andre mennesker at du fortjener å ha det bra selv også!

Det er viktig å ta vare på sine nærmeste ja, man vet ikke hva man har før man mister det. Men livet går jo videre, du er fortsatt DEG, noen mange ser opp til. og trening skal vel hjelpe på både kropp og sjel. Sett på høy musikk og tren hardt, få ut frustrasjon?

God bedring til deg, humøret kommer seg kanskje når solen begynner å titte frem.

Skrevet av: Trine
20:32 @ 16.03.2012

Gøy å lese om fremgangen til de du trener/trener med. God helg ^^,

Skrevet av: Louise
21:43 @ 16.03.2012

Hvilke øvelser bruker du for å trene rumpa?

Skrevet av: ida
22:14 @ 16.03.2012

Ah, jeg digger deg!

Skrevet av: På vei
22:57 @ 16.03.2012

En god coach kan ta litt av æren for gode resultater hos kandidatene ;)

God helg.

Skrevet av: Kristine
00:04 @ 17.03.2012

Hvordan skal man spise om man er i utgangspunktet tynn, 169 cm, ikke noe spessielt trent, men legger fort på seg rundt lår og rumpe? hva kan en da trene om en ikke ønsker styrke å bygge seg muskler som en solid kropp? Hva synes du om SKYR forresten? skrev et innlegg tidligere til deg men ser ikke ut som dette ble postet opp :s

Skrevet av: towii
00:22 @ 17.03.2012

Flinke du som hjelper folk å endre livet sitt til det bedre! Det er inspirasjon det :-) Akkurat nå er jeg der du er. Har fått meg en knekk. Ytre omstendigheter har gitt meg mye å tenke på og sugd energien ut av meg til jeg gikk i kjelleren. Men er på vei opp. Og en ting vet jeg er sant: Bare fortsett gjennom natten og POW står solen opp. Det er bare å aksepter de tingene du ikke kan endre. OG ENDRE DE TNGENE DU KAN :-) Riktig god helg vakre!

Skrevet av: Iren
08:37 @ 17.03.2012

Haha, for et fantastisk bilde av Karoline! Resultatene til Helene er også fantastiske, og på det siste bildet ville jeg gjettet henne til omtrent samme vekt som meg selv (68kg), ikke like under tresifret hvertfall :O

Dere er tøffe jenter, alle sammen!

Ha en fortsatt flott helg, og takk for en slik viktig oppfordring på slutten av innlegget!

Skrevet av: Hanne
13:09 @ 17.03.2012

BRA BLOGG!! Kolla in min träningsblogg!!!

Skrevet av: milenamalmros
14:56 @ 17.03.2012

Har trent styrke i ca et og et halvt år nå og har aldri kjørt shrugs eller liknende trapezius øvelser, men sliter likevell med at de er for store iforhold til resten av øvre del av rygg og skuldre. Dette pga jeg ikke er så bred over skuldrene. Trener mye skuldre og rygg, som har vokst ganske bra, men skjønner jeg må gjøre noe feil pga trapezius blir bare større, og gjør at jeg ser enda smalere ut. Kjører sidehev, skulderpress, militærpress og fronthev.

Tips til hva jeg kan gjøre for å få trent skuldrene og ryggen uten å aktivere trapezius eller hva annet som kan være feil? skal man ha lave eller heiset skuldre under skulderøvelsene? Hadde vært fint med svar, for synes jeg begynner å få en flaskehals utseende, ikke pent:( Du har jo så fin symmetri, så hadde vært fint med svar fra deg:)

Skrevet av: Hanne
15:56 @ 17.03.2012

Hei :) Eg bestilte diett 65-70 for litt over ei veke sida. Men eg har ikkje fått noke enda. Er det ikkje i posten den kommer? Kor lang tid tar det? :)

Skrevet av: Malin
16:36 @ 17.03.2012

Tuuuusen takk Silje Mariela:D p.g.a. deg og bloggen din, så er jeg riiiimelig støl i kroppen min idag, og da spesiellt lår og RUMPE:P HERLIG:D

Skrevet av:
21:11 @ 17.03.2012

Hvordan/hva spiser du når du går på Egon?

Skrevet av: Helene
12:10 @ 18.03.2012

hei søte du :)

Du, er det karbohydratene jeg skal passe meg mest for, når målet er å ned i vekt til sommeren ? :)

Blir gal av alt jeg leser!

Gode klemmer til deg

Skrevet av: Camilla
16:41 @ 18.03.2012

Flinke :)

Skrevet av: Pernille Brenni Brovold
17:54 @ 18.03.2012

fantastisk bra jobbet ! begge to ! og du og...du gjør en bra jobb kjære silje !!

vet ikke hva du går igjennom,men håper det ordner seg !! ting kan ta tid <3 fikk et tips istad pga et dårlig resultat jeg fikk på eksamen og det var `det er ikke slutten, du er bare ikke ferdig enda..og bruker litt lengre tid` hmmm vet ikke om det hjelper deg,men..fikk meg til å begynne å gråte hehe

klem

Skrevet av: carina
01:16 @ 19.03.2012

carina:Vet du hva Carina- Dette tipset var så utrolig fint. Tusen takk!

Skrevet av: Silje Mariela
12:33 @ 21.03.2012

Helene:Kaffe;)

Skrevet av: Silje Mariela
12:34 @ 21.03.2012

Malin:Bare benytt brukernavn og passod så får du tilgjengelig alt du har bestilt:)

Skrevet av: Silje Mariela
12:35 @ 21.03.2012

Hanne:Bare hyggelig!:))

Skrevet av: Silje Mariela
12:35 @ 21.03.2012

Hanne:Du må lære deg å aktivere nedre og midtre del av trapz + romboids bl.a. Også må du forsøke å la de gjøre litt mer av jobben slik at ikke øvre del tar over som den har en stygg tendens til å gjøre. Ergo LAVE skuldre under øvelser. Jo høyere de er jo mer av øvre trapz jobber ;) Skuldre skal END OG BAK!:) Lykke til!

Skrevet av: Silje Mariela
12:38 @ 21.03.2012

Anonym:Love it!!

Skrevet av: Silje Mariela
12:38 @ 21.03.2012

Iren:Tusen takk fine du ;) Håper du har det bedre...Klem!

Skrevet av: Silje Mariela
12:39 @ 21.03.2012

Camilla: Neida, karo er ok..men junk derimot.

Skrevet av: Silje Mariela
12:43 @ 21.03.2012

hits