Butt- Workout

 

You asked for Booty- Workouts? Here it is!:)

I går trente jeg følgende:

A1) Knebøy. Wide stance: 10 x 10 

A2) Glutebridge 10 x 10

B) Bulgarske utfall 3 x 10 

C) Sisssy Squats 3 x 10

Dette er et oppsett som passer utmerket for muskelvekst, som det hovedsaklig er designet for, men også for Body Recomp. Kroppen pumper ut masse Growth Hormone under en slik økt 10 x 10 som er svært positivt for fettforbrenning. Jeg kommer mer tilbake til dette i eboken Fettforbrening Gjort Enkelt 2.0. 

 

Ha en riktig flott torsdag alle sammen! La meg høre hvordan rumpetrening over her fungerer for deg !;)

 

Klem, SIlje Mariela

 

 

 

34 kommentarer // 01.03.2012  @ 10:51 //Fettforbrenning
Er dette med lett belastning, eller kun kroppsvekt??

Skrevet av: Monica
11:30 @ 01.03.2012

Knallbra instruksjonsvideo! Love it!

Dine treningsprogram funker fjell, og rumpa mi har aldri sett bedre ut! Får i tillegg en drøss med komplemant for den, så er sykt fornøyd! Nå gleder jeg meg faktisk til bikinisesongen,bare for å show off ;-)

Men to spørsmål:

1. Glutebridge/hip thrust - samme greia?

2. 10 x 10 !??!?!? Er du GAL? Det må da ta en EVIGHET! Og ikke minst; svi/brenne som et hel***? Kan ikke tro at jeg i det hele tatt kunne gjennomført.

Etter dine fullkroppsprogram (4 Ukers) med 2-3x 12-15 / 15-20 er jeg ferdig/halvdød som det er!

Skrevet av: Tone K.B.
11:48 @ 01.03.2012

Morn! Har et spørsmål om hipthrusten med vekt. Hvordan går du fram i forhold til plasseringen av vekta? Legger du den på bakken først og kryper under, for eksempel?

Skrevet av: Hege
11:57 @ 01.03.2012

Tone K.B.: Så hærlig tilbakemelding Tone! Godt jobba!!! Glutebrdge foregår på gulvet mens hipthrust foregår med overkroppen på benk;)

10x 10 ..hehe..det tar den tida det tar men det er korte pause i mellom settene, bruker 60% av RM og er egentlig ganske digg. Hehe. Kjennes godt i beina etterpå. Ellers er det veldig praktisk mtp at man har få øvelser i programmet ellers.

Artig at du liker 4ukersen ;D

Skrevet av: Silje Mariela
12:06 @ 01.03.2012

Monica: Belastning på 60% av 1 RM

Skrevet av: Silje Mariela
12:07 @ 01.03.2012

Du ser veldig bra ut!

Jeg har akkuratt satt meg et mål om å trene rumpe og lår, så kanskje jeg kommer til å prøve disse øvelsene:)

Har du noen tips om hvordan man kan trene bort "kjærlighetshåndtak"?

Skrevet av: Theres
12:17 @ 01.03.2012

Takk for video! :) Men hva tenker du om rygghev egentlig, hvor man kniiiiper sammen rumpa på toppen? Jeg pleier gjøre denne på beindagene etter good mornings/strakmark.

Skrevet av: Maylinn - Kosthold og trening
12:31 @ 01.03.2012

Kult innlegg!

noen spm: Knebøy wide stance og sissy squat hva er det?

Skrevet av: Susanne
12:35 @ 01.03.2012

Maylinn:Jeg tenker at rygghev med Strak rygg, og hvor du legger vekt på å bruke hamstrings/glutes til å dra deg opp i gjen er utmerket.

Skrevet av: Silje Mariela
12:39 @ 01.03.2012

Susanne:Knebøy hvor man står bredt med beina. Får med baksiden litt mer. Sissy Squat gjorde jeg for moroskyld, og er vel ikke best. Men morsomt da. Du står holder deg i en stang mens du lar kroppen gå bakover- nesten som i bro- for så å bruke forside lår til å dra deg opp igjen. Vanskelig å forklare:P

Skrevet av: Silje Mariela
12:40 @ 01.03.2012

Theres: cardio, kortintervaller og baseløft

Skrevet av: Silje Mariela
12:40 @ 01.03.2012

Ok Skjønner! Morsomt!!

uten å bøye knærne, eller med litt svikt i knærne? Uten vekter?

Skrevet av: Susanne
13:29 @ 01.03.2012

Woah! Det var litt av en økt. Men man må vel bare kjøre på, om man skal bygge den rumpa.

Kjempefin video! Takk!:)

Skrevet av: Fra tjukk til smukk
13:40 @ 01.03.2012

looking good! veldig inspirerende video med knallbra øvelser :D

Skrevet av: Lovelyliller - Sunne oppskrifter , kosthold- og helsetips!
14:22 @ 01.03.2012

Hvor lenge varer en "kort pause mellom settene" egentlig?

Skrevet av: Fra tjukk til smukk
15:27 @ 01.03.2012

Elsker videoene av deg, og digger de øvelsene, kjenner det godt i rumpa da..:D

Skrevet av: silje's fremgang
15:48 @ 01.03.2012

jeg bruker å trene knebøy og glutebridge når jeg trener rumpe. begge med vektstang. i "jenteavdelingen" går disse vekstengene kun opp til 20 kg. jeg kjenner at denne vekten passer bra på knebøy, men blir litt lett på glutebridge. er det bare å kjøre på med veldig mange flere reps eller er det mer effektivt om jeg smyger meg ned til gutta og legger på litt ekstra vekt? jeg er fornøyd med størrelsen og formen på rumpa, så det er viktig at jeg ikke trener den bort. målet er at den skal bli fastere og enda mer spretten :D

Skrevet av: martine
15:53 @ 01.03.2012

Fra tjukk til smukk: 60 sek- typ

Skrevet av: Silje Mariela
17:10 @ 01.03.2012

Hei! Ved å legge ned variert trening; 3 dager tung styrketrening og 3 dager med kondisjon (altså en treningsfri dag i uka), kan jeg forvente resultater på 2 mnd? :) Er "normalvektig", men ønsker å stramme opp og få mer definerte muskler.

Skrevet av: Anne
17:14 @ 01.03.2012

Awesome, jeg gjør de øvelsene hjemme, med noen modereringer da... Men kjenner det virkelig i Bootyen! :)

Skrevet av: Ingrid Dirdal
18:05 @ 01.03.2012

Underbar blogg o du ser grym ut!

Skrevet av: Suzan
20:41 @ 01.03.2012

Hei! Jeg har nå trent i 2 mnd og er greit fornøyd med opplegget mitt, jeg har tunge øvelser og jeg ser stor forandring på kroppen. MEN et spm som jeg har lurt på lenge, hvor ofte burde man egentlig trene? Jeg har mine øvelser jeg gjør (trening av armer, ben og forbrenning/løping) og jeg lurer på om det er slik at man burde dele det opp? Slik at jeg trener armen ene dagen, beina den andre og kondisjon/fettforbrenning dagen etter der? Har hørt at trener man de samme muskelgruppene hver gang burde man ikke trene 2 dager på rad, med kan trene hver dag hvis man trener forskjellige ting hver gang?

Hadde satt stor pris på svar!

P.S. Bloggen din er noe av min største motivasjon når det kommer til trening og kosthold, du må bare STÅ PÅ!

- Hanna

Skrevet av: Hanna M.
21:35 @ 01.03.2012

Hei!Hvor fort vil resultatene etter rumpetreningen komme?

Skrevet av: Nysjerrig
10:19 @ 02.03.2012

Du er så FLINK!

Klem fra Lizbethosnes.com - Behind the scenes.. Her skriver jeg mange innlegg daglig om min glade hverdag med mote, skjønnhet, shopping, vennskap, tanker, meninger, bloggtips, bokomtaler - og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com! Jeg har forresten en spørsmålsrunde gående NÅ :)

Skrevet av: Lizbeth Osnes - Behind the scenes..
12:12 @ 02.03.2012

Nysjerrig:De kan komme rimelig kjapt så lenge du gjør det som trengs. Du vil merke forskjell allerede etter et par uker. Alt avhenger selvsagt av hvor ofte du trener, kosthold etc,

Skrevet av: Silje Mariela
12:33 @ 02.03.2012

Hanna M.:Tusen takk for hyggelige ord. Alt avhenger av hva man hvil, hvor hardt man trener etc. Men trener du fullkropp 3 ganger i uka etterfulgt av kortintervaller og cardio så vil det skje ting forholdsvis fort. så lenge du er flink med kostholdet

Skrevet av: Silje Mariela
12:35 @ 02.03.2012

Ingrid Dirdal:Nice:)

Skrevet av: Silje Mariela
12:35 @ 02.03.2012

Anne: Så lenge du legger om kosten til å møte dine ønsker så definitivt. Jeg har selv kunder som gjør store endringer på bare 4 uker. så alt er mulig

Skrevet av: Silje Mariela
12:36 @ 02.03.2012

Hmm, ble ikke forrige kommentaren min godkjent?

Anyway, prøvde reverse hypers idag, og det var VIRKELIG en øvelse for meg! :D Thanks for sharing!

Skrevet av: Hege
15:55 @ 02.03.2012

Hege:Heisann Hege! Ja, det er enklest. Det du evt kan gjøre er å bruke manualer elelr kettlebells om det er for knotete med stang:)

Skrevet av: Silje Mariela
16:08 @ 02.03.2012

Hege:Svar for forrige kommentar er nå kommet:)

Skrevet av: Silje Mariela
16:09 @ 02.03.2012

Thanks! :)

Skrevet av: Hege
18:51 @ 02.03.2012

Bra øvelser!! To av dem kommer jeg værtfall ta med! Den du låg på magen og løfta beina opp, kjører jeg allerede i yogan min:)

Skrevet av: Lisa thorsen
10:43 @ 03.03.2012

Åh, eg kunne virkelig DREPT for rompa di. Gjer allerede hip thrust, men skal definitivt prøve meg på dei andre rompe øvelsane i videoen og!

Skrevet av: Kristine Nordstrand
13:32 @ 15.03.2012

hits