Lite men Viktig tips til Deg som Digger styrketrening!

MERK: Strls 36,37 , 38 og 39 er desverre blitt utsolgt! De av dere som ønsker vite straks de inne på lager igjen kan sende meg en mail til siljemariela(at)gmail.com hvor du skriver din skostrl og ønsket farge. Så sier jeg ifra. De selges ut like fort som de kommer inn har jeg skjønt.

 

 Først...La shoxa LIGGE!!!    Ja..du hørte meg...Visst er de griselekker men skal du komme deg videre treningsmessig så har de lite i treningsbagen  gjøre.

 "Squatting with Shox-Shoes are nearly equivalent as squatting on your bed!"- Rippetoe

Det er ikke få jenter som fortviler når de kommer på gymmet og jeg ber dem ta av seg skoene "Meeen jeg har jo akkurat kjøpt nye for å trene i!! " Vel..For all del tren i de men jeg tar ikke ansvar for at du fucker opp ryggen eller knærne dine under løft som markløft og knebøy...To name a few.

Dempede sko kan fort ende i skader og dårlig fremgang på trening fordi:

  • - Du får dårligere balanse grunnet ujevnt underlag
  • - Belastningen på kroppen vil endre seg fra repetisjon til repetisjon fordi du konstant "vagger" på sålene
  • - Sko med demping absorberer masse av kraften du faktisk sårt trenger når du løfter

Du ville vel ikke seriøst vurdert å kjøre et maksløft i knebøy på en bosuball, ville du vel? Nei. GODT!! Om det er tilfellet så gråter jeg på kroppen din sine vegner.

Jeg er selv klok av skade...Desverre måtte det kne og ryggskader til for at jeg skulle skjønne viktigheten av skikkelige sko (og teknikk da selvsagt). Det er jo egentlig logisk når du tenker på at du gjør alt på beina. Eller?


Sålene er såpass tynne og gir god kontakt med gulvet. Ergo mer stabile løft. Dessuten slipper du å irritere deg grønn over at balansen i bulgarske utfall er så inni det svarte dårlig !;)    Jo jeg VET du irriterer deg over dette...Invester i gode sko og lær å bruk rumpa til å stabilisere så er du på god vei.

Fant disse på denne norske nettsiden, og de hvite står på ønskelista mi til neste bestilling!

Bare et lite tips ifra meg til deg på en tirsdags ettermiddag!:)

NB: Jooo, man kan trene uten sko men jeg ville vært forsiktig med det i styrkesalen...Jada...klok av skade her også. Skal du i tillegg kjøre tungt er det en fordel med gummisåler enn bomullsåler. Og joda, det finnes andre sko som også er bra. Disse er mine favoritter dats all.

 

 


41 kommentarer // 21.02.2012  @ 15:18 //Peptalk
Ja, jeg fikk jo beinhinnebetennelse akkurat grunnet dårlige sko. Så sko er utrolig mye viktigere enn det jeg først trodde!

Skrevet av: Silje Utvei
15:32 @ 21.02.2012

Heisann :-)

Lurer på om jeg må innvistere i et par av disse skoene.Hvordan er de i størrelsen?

Linda :o)

Skrevet av: Linda
15:37 @ 21.02.2012

Kjempe bra tips :D jeg lærte hvor viktig det var med riktig sko når jeg vrikket foten på utfall! Jeg var ikke klar over når jeg startet med styrketrening hvor viktig det er :)

Har forresten sendt deg to Mail søte:)

Ha en strålende tirsdag:)

Skrevet av: AnnetteHelene
15:41 @ 21.02.2012

Ser ut som du har skjønnt det Silje :) flate sko er tingen, får vondt i hele kroppen av å se de på sentre som trener kvartbøy med innovervendte knær med joggesko ^^

Skadeforebyggende for knæra er det også med flate sko (eller knebøysko)

Kim Engen

Styrkeløfter.

Skrevet av: Kim Engen
15:42 @ 21.02.2012

Ønsker seg masse masse!! Jeg vil ha:)

Men skal du løpe på mølla feks så er vel ikke disse helt tingen?

Skrevet av: Susanne
15:46 @ 21.02.2012

Riktige sko har veldig mye å se, flott at du opplyser om det. Er nok mange der ute som ikke tenker over det :D

Skrevet av: blimotivert
16:01 @ 21.02.2012

barbeintsko <3 sykt digg løfte med :)))) deilig kontakt med "bakken"

Skrevet av: gymbo ;)
16:03 @ 21.02.2012

Bestilt et par til meg og et til mannen nå:) ikke dumt alså!!:) lekre var di også :-)

Skrevet av: Line
16:16 @ 21.02.2012

hehe, får mange dumme blik når jeg anbefaler de å ta av skoa ja! Men de merker fort det er bedre, så da går det bra;) trener selv kun på sokkene, men ønsker meg sko ala de over her :D

Skrevet av: it's training
16:41 @ 21.02.2012

Ser ut som brytersko! Det er det jeg løfter i for tiden, og det er helt ypperlig!

Et annet tips:

footlocker.com

:D

Skrevet av: Hilde
16:51 @ 21.02.2012

Hvordan måler man fettprosenten selv?

Og så må jeg bare klage... OMG!!!!!! I forrige uke trente jeg veldig bra, var støl hver dag. Trente 5 dager i uka. Denne uka vet jeg ikke om blir like bra, pga. motivasjonen min... Altså, den er dårlig FORDI kroppen ikke ser ut!! Jeg føler meg feit og dvaskete. I dag skulel jeg prøve noen shortser på prøverommet og herregud... rumpa så FLAT ut... wtf? Det var nesten bare magen som så ganske bra ut, enda den også har sett sin bedre dager.. Venter snart mensen da, så kan være at jeg har litt vann i kroppen.

Men serr, magen står ut som en jævla ballong. Silje, jeg trenger hjelp på spisefronten!! Jeg trener bra, men tror ikke jeg spiser bra nok til å få ordentlige resultater.

Kan du være så snill å gi meg epost addr di, så jeg kan fortelle deg der hva jeg spiser, slik at du kan rette litt på det? Jeg gir snart opp -.-

Skrevet av: Marie
16:57 @ 21.02.2012

Hva med Vibram Fivefingers, barfot-sko? Enig med deg i bruk av Shox og andre "extrem-såle-sko"!

Ha en fin uke!

Skrevet av: tidfortrening - kristin
17:22 @ 21.02.2012

huff ja.. dette visste jeg jo,men hadde visst glemt det. jeg har slike rosa shox og bruker dem. huff av meg. av med skoa...! takk for påminnelsen :D

Skrevet av: Lovelyliller.com - Helse, livvstil og sunne oppskrifter
17:45 @ 21.02.2012

Kan man ikke bare trene uten sko når man tar knebøy og markløft da? :o

Har ikke råd til all slags sko, men har hørt det skal gå greit å ta knebøy uten sko, og at det er best...

Skrevet av: Kristine
18:13 @ 21.02.2012

Kristine: joda, jeg skriver om det nederst her;)

Skrevet av: Silje Mariela
18:27 @ 21.02.2012

Synes det er innmari deilig å gjøre de fleste øvelser uten sko, men det er vel ikke alle treningssenter som setter sånn veldig pris på det.

Skrevet av: Fra tjukk til smukk
18:39 @ 21.02.2012

Jeg har også de skoene. De er kjempe deilige å trene i! :)

Skrevet av: Iina
19:15 @ 21.02.2012

Mine knær går innover på knebøy hvis jeg bruker flate sko.. Skal jeg bare fortsette med de flate skoene, selv om jeg overpronerer? Eller bør jeg bruke stabilitetsko?=S

Skrevet av: Mia
19:36 @ 21.02.2012

Hvorfor ikke vektøftersko? de er enda bedre for kroppen :)

Skrevet av: Mari
20:14 @ 21.02.2012

Herregud, takk, nå forstår jeg hvorfor jeg har fått vondt i knærne ;)

Skrevet av: Eli
21:25 @ 21.02.2012

Takk for bra tips :) Har bare et par joggesko som er utslitt og jeg trenger nye sko til trening. Har faktisk lurt på hva slags sko som anbefales, så dette tipset passet bra :) Men disse funker vel ikke så bra til å gå/jogge på mølla osv med? Har ikke så god råd og har egentlig ikke råd til mange forskjellige sko..

Skrevet av: Lise
21:41 @ 21.02.2012

Hei Silje.

Klikket meg innom bloggen din ved en tilfeldighet, og må bare si at jeg ELSKER den!! Tuller ikke, lærer noe nytt HVER eneste gang jeg er innom her..Supert!! Stå på! Klem:-)

Skrevet av: Anne
22:43 @ 21.02.2012

Gotta love it....:D

Skrevet av: silje's fremgang
23:08 @ 21.02.2012

Kule sko! Mye kulere enn å trene i bare sokkene, og nå satser jeg på at bulgarsk vil bli lett som en plett. :D

Ha en super dag, søte du! :-*

Skrevet av: Chassi
09:03 @ 22.02.2012

Hvordan virker disse i sålen da?

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/sportsklær/sportsko/adidas-performance-878/adizero-cardio-shoes-878198-39/

Har vurdert å kjøpe de til styrke trening men er kanskje for tykke de og?

Skrevet av: Ingrid k
09:35 @ 22.02.2012

De skoene skal jeg handle så fort lønna kommer inn i mars. Har lenge tenkt på hvilken type sko jeg bør trene med når jeg trener styrke. Har egne løpesko fra løplabbet, men styrkesko har jeg ikke.

Du besvarte mye av spørsmålene mine her. Tusen takk :)

Har for øvrig også linket til deg i bloggen min. Håper det er ok. Du er en stor inspirasjon!

Skrevet av: wonderwuman
10:25 @ 22.02.2012

Jeg synes ofte det beste er å trene styrke i sokkelessen :)

Skrevet av: Kristine
11:19 @ 22.02.2012

Heihei!

Kom over bloggen din for en stund siden og er fast leser. Du virker utrolig dyktig!

Har vært innom hjemmsiden hvor man kan melde seg på for personlig trener.. jeg vet bare ikke hvordan jeg gjør det? Har utrolig lyst til å ta et par timer med deg for jeg ønsker så inderlig å få trent litt ordentlig og få den kroppen jeg alltid har drømt om! Er det noen mail jeg kan sende til eller et nr å ringe for å booke en time?

Håper på positivt snarlig svar:)

Julia

Skrevet av: Julia
12:42 @ 22.02.2012

Hilde:Jepp dte er bryterskpo;)

Skrevet av: Silje Mariela
13:13 @ 22.02.2012

wonderwuman:Så hyggelig å høre !skal sjekke den ut!:)

Skrevet av: Silje Mariela
13:13 @ 22.02.2012

tidfortrening: de er topp de også..med leg er ikke fan av utseende på de;P

Skrevet av: Silje Mariela
15:22 @ 22.02.2012

Hei!

Jeg har et spørsmål som jeg håper jeg får svar på: Jeg har bestemt meg for å begynne å bygge ordentlig muskler, og en av tingene på lista er six-pack, altså mye magemuskler.. Når jeg sa det til mamma så mente hun bestemt at jeg bare kunne glemme det siden jeg ikke hadde genene til å få det.. Jeg mener man kan få til det man vil uansett gener! Hva sier du? jeg er veldig motivert og ble litt tråkka på av det kan man si, så håper du har bra tilbakemelding, og evt tips for å få best mulig resultat :) jeg er forresten 18 år

Skrevet av: Miri
16:43 @ 22.02.2012

Når styrkesalen er veldig tom (ala søndags formiddag, tidlige morgener) trener jeg med sklisokker på.... ;) Flaut - men fy som det funer.. =) ENder alltid opp med å ta av meg skoene når jeg trener øvelser som knebøy, mark, beinpress, utfall o.l... Kanskje en vane sak

Skrevet av: martem
19:05 @ 22.02.2012

Hei jeg har lurt på disse Stingray skoene ganske lenge nå, men de er selvfølgelig utsolgt i min str som er 37. Jeg bruker 37 til vanlig i sko og lurer på om du har erfaring på om jeg da også bruker str 37 i Stingeay eller om jeg kan bruke str 38 fks viss de er litt små i str?

Skrevet av: Anita
10:13 @ 23.02.2012

Anita:De er normale i strl. jeg bruker 37-38 til vanlig. har 38 i disse.

Skrevet av: Silje Mariela
10:14 @ 23.02.2012

For et sammentreff! For noen dager siden sa jeg til min samboer at man ikke skal trene styrke med shox på bena - noe han har gjort i flere år. Jeg sa at jeg hadde hørt at man bør ha sko med flate såler for best balanse, kontakt osv.. Men han gadd selvfølgelig ikke høre på meg. Nå skal jeg vise han dette så kanskje han kommer på bedre tanker! :D

Skrevet av: Ann Kristin
12:46 @ 24.02.2012

Mari: Joda, de er ok de også. Selv foretrekker jeg disse:)

Skrevet av: Silje Mariela
16:10 @ 02.03.2012

Julia:Heisann Julia!

Beklager sent svar. Benytt contact skjema på FItnessCoachen.no :)

Skrevet av: Silje Mariela
16:11 @ 02.03.2012

Mia:svar er på din blogg:)

Skrevet av: Silje Mariela
16:13 @ 02.03.2012

Hei! Spennende lesning for en ivrig mosjonist. Jeg sliter med kraftig overpronasjon. Bør jeg alikevel trene uten sko? Vet du noe om det? Puss och kram

Skrevet av: Viktoria
20:45 @ 22.03.2012

Viktoria:Dakan det være greit med sko med såler ja.

Skrevet av: Silje Mariela
08:52 @ 30.03.2012

hits